Bindy na CS 1.6

 

Vysvetlím, čo sú bindy, spôsoby a problémi vytvárania a dodám aj zopár príkladov.

Bind je väzba nejakého tlačítka a funkcie k nemu priradenej. Stačí si vybrať nejakú klávesu, ale aj tlačidlo na myši a priradiť k nej nejakú funkciu, správne sformulovať príkaz do konzoli a funguje to. Funkciu majú priradené všetky tlačítka, s ktorými niečo robíte (W - pohyb dopredu, R - prebitie zbrane, ľavé tlačítko na myši - streľba-spúšť). Ako funkciu si môžete vybrať nákup zbrane, switch, streľbu, napísanie nejakého výroku na obrazovku pomocou teamsay alebo say.

Úplný príkaz:
Vždy začíname slovom bind a medzerou. Potom napíšeme do úvodzoviek (horných) meno tlačítka (nejaké vám na konci článku napíšem). Pokračujeme medzerou a hornými uvodzovkami (len jednou dvojicou horných uvodzoviek). Napíšeme čarovné slovíčko buy, podkočiarku (;), munuselect 1 (namiesto jednotky zadávajte číslo, ktoré chcete vybrať v buy menu - teda číslo, ktoré by ste stlačili po stlačení B, čiže napr.: 4 znamená automaty), podkočiarku (;), medzeru, menuselect 1 (namiesto jednotky zadávajte číslo, ktoré chcete vybrať v buy menu - teda číslo, ktoré by ste stlačili po stlačení napr.: 4, čiže napr.: 3 znamená u CT M4a1 a u T Scout), podkočiarku (;) a menuselect 6 (6 pri primárnej zbrani, 7 pri sekundárnej a pri nakupovaní výbavy tretie menuselect nepíšte). Samozrejme, že treba niečo aj napísať ostatným (musíte niečo automaticky napísať do teamsay alebo say - lepšie teamsay). Čiže medzera, say_team, medzera a text (napr.: Kupil som si M4a1/Scout). Ukončíme hornými uvodzovkami (len jednou dvojicou horných uvodzoviek). Ak chcete kúpiť ešte niečo, tak po tých dvoch menuselect, napíšte ďalšie dve menuslelect s dvomi číslami (pri zbrani to budú tri menuselect) - a tú posledú uvodzovku presuňte na koniec. Poradie nakupovaných predmetov môžete meniť podľa ich nutnosti zakúpenia. Nevýhodou pri tomto spôsobe vytvárania bindov je,že sa vytvárajú zdľhavo ,a že si nezvolíte presne čo chcete kúpiť, ale zvolíte si len pozície predmetov, ktoré vám počítač kúpi (u CT to bude M4a1 a u T bude tento bind skoro nepoužiteľný -lebo vám kúpi Scouta-, a budete si musieť spraviť iný bind pre T).

Prvý prípad:
bind "F1" "buy; menuselect 4; menuselect 3; buy; menuselect 6; say_team Kupil som si M4a1/Scout"
Druhý prípad:
bind "F1" "buy; menuselect 4; menuselect 3; buy; menuselect 6; buy; menuselect 8; menuselect 3; say_team Kupil som si M4a1/Scout a flashbang"
Tretí prípad:
bind "F1" "buy; menuselect 4; menuselect 3; buy; menuselect 6; buy; menuselect 1; menuselect 4; menuselect 7; menuselect 8; menuselect 3; say_team Kupil som si M4a1/Scout, D.eagle a flashbang"

Skrátený príkaz:
Vždy začíname slovom bind a medzerou. Potom napíšeme do úvodzoviek (horných) meno tlačítka (nejaké vám na konci článku napíšem). Pokračujeme medzerou a hornými uvodzovkami (len jednou dvojicou horných uvodzoviek). Napíšeme meno veci, ktorú chcete kúpiť (všetky mená vám na konci článku napíšem), podkočiarku (;), meno ďalšej chcenej veci, podkočiarku (;), meno ďalšej chcenej veci, podkočiarku (;) atď... Nezabudnite za každú zbraň napísať meno munície (nakonci ich vypíšem). Samozrejme, že za poslednú podkočiarku treba automatický text do teamsay alebo say - lepšie teamsay. Čiže say_team, medzera a text (napr.: Kupil som si M4a1/AK47). Ukončíme hornými uvodzovkami (len jednou dvojicou horných uvodzoviek). Poradie nakupovaných predmetov môžete meniť podľa ich nutnosti zakúpenia. Výhodou pri tomto spôsobe je, že bindy sa tvoria ľahko a rýchlo, môžete kombinovať rôzne zbrane na rôznych pozíciách v buymenu (napr.: M4a1 a AK47 - u ct sa vám kúpi M4a1 a vypíše vám hlášku, že AK47 nie ste oprávnený kupovať/u T sa vám kúpi AK47 a vypíše vám hlášku, že M4a1 nie ste oprávnený kupovať).Nevýhodou pri tomto spôsobe vytvárania bindov je, že si nezvolíte presne čo chcete kúpiť, ale zvolíte si len pozície predmetov, ktoré vám počítač kúpi (u CT to bude M4a1 a u T bude tento bind skoro nepoužiteľný -lebo vám kúpi Scouta-, a budete si musieť spraviť iný bind pre T).

Prvý prípad:
bind "F1" "m4a1;primammo;ak47;primammo;say_team Kupil som si M4a1/AK47"
Druhý prípad:
bind "F1" "m4a1;primammo;ak47;primammo;flash;say_team Kupil som si M4a1/AK47 a flashbang"
Tretí prípad:
bind "F1" "m4a1;primammo;ak47;primammo;deagle;secammo;flash;flash;say_team Kupil som si M4a1/AK47, D.eagle a dva flashbangy"


Mená tlačítok (napíšete bind a do úvodzoviek niektoré meno):
Písmená sa píšu:
O, P, I...
F komplex sa píše:
F1, F2, F3...
Čísla sa píšu:
1, 2, 3...
Špeciálne znaky sa píšu:
+, -, /...
Špeciálne tlačítka sa píšu (možu sa písať aj kp_meno):
ins (Insert); del (Delete); end (End); home (Home); pgdn (Page Down); pgup (Page Up); downarrow (šípka hore); uparrow (šípka dole); rightarrow (šípka doprava); leftarrow (šípka doľava); enter (Enter); tab (Tablet - nad CapsLockom); escape (Esc); space (medzerník); ctrl (Ctrl); alt (Alt); shift (Shift); mwheeldown (pohyb smerom dolu kolieskom na myši); mwheelup (pohyb smerom hore kolieskom na myši); mouse1 (ľavé tlačítko na myši); mouse2 (pravé tlačítko na myši); mouse3 (stlačenie kolieska na myši)

Mená vecí:
Vypíšem všetky názvy vecí, ktoré si môžte kúpiť
glock (B,1,1); usp (B,1,2); p228 (B,1,3); deagle (B,1,4); fn57 (B,1,5 - u CT); elites (B,1,5 - u T); m3 (B,2,1); xm1014 (B,2,2); tmp (B,3,1 - u CT); mac10 (B,3,1 - u T); mp5navy (B,3,2); ump45 (B,3,3); p90 (B,3,4); famas (B,4,1 - u CT); defender (B,4,1 - u T); scout (B,4,2 - u CT; B,4,3 - u T); ak47 (AK47 - B,4,2 u T); m4a1 (B,4,3 u CT); bullpup (aj aug - B,4,4 - u CT); sg552 (B,4,4 - u T); sg550 (B,4,5 - u CT); awp (AWM - B,4,6 oly CT; B,4,5 only T); g3sg1 (B,4,6 - u T); m249 (B.5,1); vest (B,8,1); vesthelm (B,8,2); flash (B,8,3); hegren (B,8,4); sgren (B,8,5); defuser (B,8,6 - u CT); nvgs (B,8,7 - u CT; B,8,6 - u T); shield (B,8,8 - u CT)

Mená munícií:
primammo (B,6); secammo (B,7);

Pre začiatočníkov doporučujem ten bindovací program. Nezabúdajte si meniť klávesi, na ktoré bindujete (ja uvádzam všade F1), a nebojte sa skúšať a experimentovať s bindmi - nič nie je nenapraviteľé.







A TU JE BIND NA BHOP

alias +3 "alias _special 4;4"; alias -3 "alias _special;-jump"; alias 4 "5;wait;special"; alias 5 "7"; alias 7 "+jump;alias 5 8"; alias 8 "-jump;alias 5 7"; bind "SPACE" "+3"